Data concursului: 16 Septembrie 2023

Anunt concurs sursa interna TCO OP

A  N  U  N  Ț

 

În conformitate cu prevederile din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare, Ordinul M.A.I. nr. 140/2016  privind unele activități de management resurse umane în unitățile M.A.I, ambele cu modificãrile ṣi completarile ulterioare;

 

         Inspectoratul de Poliție Județean Mehedinṭi, cu sediul în Municipiul Dr.Tr.Severin, Bulevardul Carol, nr. 75, organizează

 

CONCURS

 

pentru ocuparea prin trecerea agenților de poliție absolvenți de studii superioare în corpul ofițerilor de poliție, a 2 posturi vacante în specialitatea Ordine publicã :

Secțiunea I – Posturile scoase la concurs

    - Ofiţer principal II la Secţia 5 Poliţie Ruralã Strehaia, poziţia 667 din statul de organizare al Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinṭi ;

     - Ofiţer principal II la Secţia 7 Poliţie Ruralã Vinju-Mare, poziţia 772 din statul de organizare Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinṭi .

 

Secțiunea a II-a – Condiții de participare

Pot participa la concurs, agenții de poliție care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. Să fie declarați ”apt” la testarea psihologică organizată în acest scop;
  2. Sã nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
  3. Să nu fie puși la dispoziție ori suspendați din funcție în condițiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) și h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare ;
  4. Să fi obținut calificativul de cel puțin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu.
  5. Să fi absolvit studii superioare de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă sau studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) absolvite cu diplomã de licenṭã sau echivalentă .
  6. să dețină / să obțină :autorizație de acces la informațiile clasificate, nivel „secret” , aviz pentru desemnarea în structurile  poliṭiei judiciare, aviz de poliṭist rutier;
  7. să dețină permis de conducere, categoria „B”.

 

Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs!

 

Fișele posturilor scose la concurs pot fi consultate de candidați cu respectarea prevederilor referitoare la protecția informațiilor clasificate.

 

Referitor la condiția prevăzută la lit. d) facem precizarea că, în conformitate cu art. 26, alin. 4 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare, ”Polițistului i se întocmește evaluare de serviciu anuală numai dacă perioada de activitate desfășurată este, cumulat, de cel puțin 6 luni inclusiv.”

 

            Referitor la condițiile prevăzute la lit. f) facem precizarea că, în situația în care autorizația de acces la informațiile clasificate , avizul de organ de cercetare al poliṭiei judiciare sau avizul de poliṭist rutier nu se obțin ulterior numirii în funcție, polițistul este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii.

 

Secțiunea a III-a – Reguli privind înscrierea la concurs

Dosarele de recrutare ale candidaților în volum complet se depun exclusiv în format electronic de la data de 11.08.2023 până la data de 25.08.2023, ora 16.00, la adresa de email resurse_umane@mh.politiaromana.ro.

 

Înscrierea se va realiza pe specialitate, respectiv Ordine publicã, urmând ca departajarea candidaților să se realizeze potrivit art. 2741 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare, ”Candidații sunt declarați «admis» în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale sau, după caz, la testul scris, în limita numărului posturilor pentru care au candidat.”

 

Documentele obligatoriu a fi depuse la înscriere sunt:

  • cerere de înscriere (Anexa nr. 1) și curriculum-vitae, modelul comun European (Anexa nr. 2);
  • documentele care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului, respectiv diplomă de licență și foaie matricolă sau supliment la diplomă.

 

       Sunt acceptate doar adeverințele care respectă prevederile art. 39 din Ordinul nr.4156/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind regimul actelor de studii şi al documentelor universitare în sistemul de învăţământ superior:

(1) După promovarea examenului de finalizare a studiilor, absolvenţilor li se eliberează o adeverinţă privind finalizarea studiilor, al cărei termen de valabilitate este de maximum 12 luni de la promovare.

(2) Adeverinţa privind finalizarea studiilor conferă titularului aceleaşi drepturi legale ca şi actul de studii şi este necesar să conţină funcţia, numele, prenumele şi semnătura persoanelor din instituţie, aflate în funcţie la data completării (rector, secretar şef universitate, decan, secretar şef facultate), sigiliul instituţiei, precum şi următoarele informaţii:

a) domeniul de studii universitare;

b) programul de studii/specializarea;

c) perioada de studii;

d) media anilor de studii;

e) media examenului de finalizare a studiilor;

f) statutul de acreditare/autorizare de funcţionare provizorie, forma de învăţământ, limba de predare, locaţia geografică, numărul de credite şi actul normativ care le stabileşte (hotărâre a Guvernului, ordin al ministrului, după caz).

 

  • Actul de identitate (valabil la zi);
  • Certificatul  de naștere al candidatului, soțului / soției și fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum și, după caz, ale hotărârilor judecătorești privind starea civilă;
  • declarație de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (anexa 3)
  • adeverința eliberată de structura de resurse umane din care să reiasă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 2745 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare. Adeverinṭa este valabilã doar dacã este emisã ulterior publicãrii prezentului anunṭ.
  • Permis de conducere.

 

Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii, menționate mai sus:

- documentele care necesită a fi completate (cererea de înscriere și declarații) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail resurse_umane@mh.politiaromana.ro. (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);

        - fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan-cerere înscriere, etc.);

       - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original, de ex: diploma de licență este scanată față verso) și este lizibil;

       - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor  documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 50 MB;

         - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoare formă: grad, nume, prenume, candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Agent de poliție Popescu Ioan-Dosar de înscriere concurs OP).

 

ATENȚIE!!! Candidatul are obligația de a se asigura că dosarul de înscriere la concurs este complet!Va fi luat în considerare primul e-mail transmis de către candidat!În situația în care sunt transmise e-mail-uri conținând documente pentru completarea dosarului de înscriere, ACESTEA NU VOR FI LUATE ÎN CONSIDERARE!

 

In următoarea zi lucrătoare, ulterioară depunerii cererii de înscriere însoțită de documentația aferentă, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de la aceeași adresă care conține numărul și data cu care a fost înregistrată cererea, precum și codul unic de concurs generat din numărul de înregistrare al cererii sub forma OP_77777 care va fi folosit în toate comunicările referitoare la candidatul respectiv, în scopul asigurării protecției datelor cu caracter personal.

  • Candidații care nu primesc mail de confirmare sunt rugați să apeleze în cel mai scurt timp nr. de telefon 0252/305114 pentru clarificarea situației.
  • Dosarele incomplete sau depuse după încheierea perioadei de înscriere, respectiv data de 25.08.2023, ora 16,00 nu vor fi luate în considerare.
  • Este interzisă înscrierea prin orice altă modalitate decât cea prevăzută în prezentul anunț, cum ar fi prin depunere personală, prin fax, prin poștă civilă sau militară, etc.

 

 

Atenție!

La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs.

 

Secțiunea a IV-a – Reguli privind examinarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se va realiza pânã la data de 04.09.2023.

Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi stabilite de această unitate și vor fi comunicate candidaților prin postare pe pagina intranet și internet a I.P.J. MEHEDINȚI   (mh.politiaromana.ro ), precum și la avizierul unității.

De asemenea lista finală cu candidații care îndeplinesc toate condițiile pentru a susține proba scrisă va fi comunicată pe pagina intranet și internet a I.P.J. MEHEDINȚI (mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

Pentru candidații declarați inapt psihologic, candidaturile acestora vor fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.

 

Atenție! Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza testarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de intranet și internet a I.P.J. MEHEDINȚI (mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

 

Secțiunea a V-a – Reguli privind validarea candidaților

Până în data de 08.09.2023 la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinṭi, comisia de concurs va analiza candidaturile urmând a se pronunța cu privire la validarea/invalidarea acestora, lista candidaților ale căror dosare au fost acceptate, precum și lista candidaților a căror candidatură a fost invalidată, urmând a fi postată pe pagina de intranet și internet a I.P.J. MEHEDINȚI(mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității, până în data de 12.09.2023.

 

Secțiunea a VI-a – Desfășurarea concursului (probele de concurs)

Concursul va avea loc în data de 16.09.2023 și va consta în desfășurarea unui test scris, pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului.

Ora și locul unde se va desfășura proba test scris se vor stabili, în funcție de numărul candidaților și se vor comunica acestora prin postarea unui anunț ulterior, pe pagina de intranet și internet a I.P.J. Mehedinṭi(mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

 

Atenție! Candidații care nu se prezintă la data, ora și locul stabilite pentru această probă, vor fi declarați „neprezentat” și vor fi eliminați din concurs. Atragem atenția cu privire la respectarea strictă de către candidați a prevederilor prezentului anunț, în vederea bunei desfășurări a procedurii de concurs.

 

Proba test scris va consta într-un test de tip grilă, elaborat de către Comisia centrală de concurs din tematica și bibliografia recomandată, anexată prezentului anunț.

Accesul în sala în care se va desfăşura concursul va fi permis candidaţilor exclusiv pe baza actului de identitate valabil.

Testul scris poate fi înregistrat/supravegheat video.

Durata probei se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate a subiectelor, fără a depăşi limita maximă de 3 ore.

Aprecierea rezultatelor finale ale probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.

Nota de promovare a probei de concurs este minimum 7,00.

Candidaţii care au promovat proba sunt declaraţi „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obţinute, în limita posturilor pentru care au candidat.

Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obţinute la concurs şi se aduc la cunoştinţă prin afişare şi prin postare pe pagina de internet a I.P.J. Mehedinṭi(mh.politiaromana.ro) .

În situaţia în care mai mulţi candidaţi au obţinut aceeaşi notă la testul scris, departajarea acestora în vederea stabilirii candidatului declarat „admis” se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Dacă se impune organizarea interviului structurat pe subiecte profesionale pentru departajare, comisia de concurs va stabili şi comunica candidaţilor interesaţi graficul activităţilor şi alte informaţii necesare. Interviul  se poate contesta, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare.

În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și un pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră (nu se va permite accesul cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

Notele acordate la proba scrisă se comunică candidaților după finalizarea corectării lucrărilor în data de 16.09.2023 și se afișează pe pagina de internet a I.P.J. Mehedinṭi (mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

 

 

Secțiunea a VII-a – Precizări privind depunerea și rezolvarea contestațiilor

Eventualele contestații cu privire la rezultatul de la proba test scris se depun în termen de 24 de ore de la afișare, respectiv în data de 17.09.2023, în format electronic la adresa de e-mail resurse_umane@mh.politiaromana.ro și se soluționează de către comisia constituită în acest scop și sunt comunicate candidaților până în data de 19.09.2023.

Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postare, pe pagina de internet a I.P.J. Mehedinṭi (mh.politiaromana.ro) ṣi la avizierul unitãṭi. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

           Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la testul scris, este definitivă.

 

Eventualele contestații cu privire la rezultatul de la interviul de departajare se depun în termen de 24 de ore de la afișare, în format electronic la adresa de e-mail resurse_umane@mh.politiaromana.ro și se soluționează de către comisia constituită în acest scop și sunt comunicate candidaților în termen de 2 zile lucrãtoare.

Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postare, pe pagina de internet a I.P.J. Mehedinṭi (mh.politiaromana.ro) ṣi la avizierul unitãṭi. Candidații pot contesta numai notele la propriile interviuri.

           Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la interviul de departajare, este definitivă.

 

 

Secțiunea a VIII-a – Precizări privind rezultatele finale ale concursului și exercitarea opțiunilor de către candidați

Candidații vor fi declarați «admis» în ordinea descrescătoare a notelor obținute la testul scris, în limita posturilor pentru care s-a candidat.

În situația în care mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea între aceștia se va realiza pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale din tematica și bibliografia afișate.

 

Tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa prin postare pe pagina de  internet a I.P.J. MEHEDINȚI (mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

 

Candidatul declarat „respins” nu poate ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități.

 

„În conformitate cu prevederile art. 611 alin. (1) din Anexa 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, cu modificările și completările ulterioare, candidații declarați „admis” vor depune originalul documentelor solicitate în copie, în vederea certificării copiilor pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.

Documentele menționate în alineatul precedent pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

În situația în care un candidat declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc (care a obținut cel puțin nota 7), în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

 

Agenţilor de poliţie declaraţi „admis” la concurs şi care îndeplinesc condiţiile legale pentru trecerea în corpul ofiţerilor de poliţie, li se vor acorda grade profesionale conform prevederilor Legii nr. 360/2002, privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare.

Ulterior trecerii în corpul ofiţerilor, candidatul declarat „admis”, va fi numit în funcţia minimă prevăzută de lege corespunzătoare gradului profesional acordat.

 

 

Secțiunea a IX-a – Reguli privind buna organizare și desfășurare a concursului

Prin înscrierea la acest concurs, candidații își manifestă implicit acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare a concursului, respectiv pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în condițiile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului: înscrierea și depunerea dosarului în volum complet și susținerea probei de concurs.

 

Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective, se vor afișa în timp util pe pagina de  internet a I.P.J. MEHEDINTI (mh.politiaromana.ro), precum și la avizierul unității.

 

Informații suplimentare pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane din Inspectoratul de Poliție Județean Mehedinṭi, prin e-mail sau telefonic, la nr. 0253/305114.

Prezentul anunț, semnat și înregistrat, se păstrează la dosarul de concurs.

 

TEMATICA  ȘI  BIBLIOGRAFIA

pentru organizarea concursului de trecere în corpul ofițerilor a agenților de poliție

- specialitatea ordine publică -

 

CAPITOLUL I

 

  1. TEMATICA
  • Organizarea, funcționarea şi atribuțiile Poliției Române; Drepturi și obligații;
  • Drepturile, îndatoririle şi restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți ale polițistului;
  • Recompense, răspunderea juridică şi sancțiuni;
  • Etica şi deontologia polițienească.

 

  1. BIBLIOGRAFIE
  • Legea nr. 218/2002 (republicată) privind organizarea şi funcționarea Poliției Române, cu modificările şi completările ulterioare, cap. II și III, V;
  • Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările şi completările ulterioare, cap. III și IV;
  • H.G. nr. 725/2015 pentru stabilirea normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, referitoare la acordarea recompenselor şi răspunderea disciplinară a polițiștilor;
  • H.G. nr. 991/2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al polițistului și Anexa (Codul de etică și deontologie al polițistului).

 

 

CAPITOLUL II

 

2.1. TEMATICA

  • Infracțiunea – Dispoziții generale. Cauzele justificative. Cauzele de neimputabilitate. Tentativa. Autorul și participanții;
  • Categoriile pedepselor;
  • Regimul măsurilor de siguranță;
  • Minoritatea;
  • Infracţiuni contra persoanei;
  • Infracţiuni contra patrimoniului;
  • Infracţiuni contra autorității;
  • Infracţiuni de corupție și de serviciu;
  • Infracţiuni care aduc atingere unor relaţii privind convieţuirea socială;
  • Acțiunea penală;
  • Participanţii în procesul penal;
  • Probele, mijloacele de probă şi procedeele probatorii;
  • Măsurile preventive și alte măsuri procesuale;
  • Citarea, comunicarea actelor procedurale şi mandatul de aducere;
  • Urmărirea penală;
  • Înregistrarea, evidenţa unitară și circuitul sesizărilor penale;
  • Cercetarea la fața locului.

 

 

2.2. BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările și completările ulterioare; (Partea generală: Titlul II – Capitolele I, II, III, IV, VI; Titlul III – Capitolul I; Titlul IV – Capitolul II și Titlul V; Partea specială: Titlul I, art. 188 – 227; Titlul II – Capitolul I - art. 228-232 , Capitolul II – art. 233 și 234, Capitolul III - art. 238 și 239, Capitolul V; Titlul III – Capitolul I, art. 257 - 261; Titlul V – Capitolul I – art. 289 – 294, Capitolul II – art. 296-305; Titlul VIII – art. 367-375)
  • Legea nr. 135/2010 privind Codul de Procedură Penală, cu modificările și completările ulterioare (Partea generală: Titlul II – Capitolul I; Titlul III – Capitolele I, II - Secțiunea a 5-a, III, IV, V, VI, VII; Titlul IV – Capitolele I, II – Secțiunea 1-4; VI, VII, X și XI; Titlul V – Capitolul I și Titlul VI – Capitolul I; Partea specială: Titlul I);
  •  Ordinul comun al M.A.I. nr. 56/10.04.2014 şi P.Î.C.C.J. nr. 12/C/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror;
  •  Ordinul comun al M.A.I. nr. 182/2009 şi P.Î.C.C.J. nr. 1754/C/2009 privind procedura cercetării la faţa locului;

 

 

CAPITOLUL III

 

3.1. TEMATICA

  • Dispoziții generale privind violența domestică;
  • Instituții cu atribuții în prevenirea și combaterea violenței domestice;
  • Servicii sociale pentru prevenirea și combaterea violenței domestice;
  • Ordinul de protecție provizoriu;
  • Ordinul de protecție;
  • Modalitatea de gestionare a cazurilor de violenţă domestică de către poliţişti;
  • Monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale;
  • Aspecte tehnice şi organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot, precum şi a celor privind operaționalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică;
  • Organizarea activităților de monitorizare electronică în sistem pilot la nivelul Poliției Române;
  • Dispoziții generale privind protecția animalelor;
  • Măsuri pentru protecţia temporară a animalelor aflate într-o situaţie de pericol;
  • Sancțiuni prevăzute de Legea 205/2004 (republicată) privind protecția animalelor;
  • Obligațiile deținătorilor de câini periculoși sau agresivi și condițiile deținerii acestora;
  • Infracțiuni și contravenții prevăzute de O.U.G. nr. 55/2002 (republicată) privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi
  • Programul de gestionare a câinilor fără stăpân;
  • Regimul juridic al contravențiilor;
  • Sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice;
  • Organizarea, conducerea, coordonarea, executarea și evaluarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice în mod integrat. Intervenția la evenimente;
  • Organizarea cooperării și colaborării în activitatea de menținere a ordinii și siguranței publice;
  • Planul unic de ordine și siguranță publică;
  • Declararea prealabilă a adunărilor publice;
  • Obligațiile privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice. Sancțiuni.
  • Paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor;
  • Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor;
  • Concepția privind managementul structurilor de ordine publică din cadrul Poliției Române;
  • Reguli de utilizare a înregistratoarelor audio-video portabile de tip Body Worn Camera;
  • Redactarea și gestionarea documentelor neclasificate, circuitul și promovarea corespondenței la nivelul Ministerului Afacerilor Interne;

 

3.2. BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 217/2003 (republicată) pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, cu modificările și completările ulterioare, cap. I, II, III, IV și V;
  • Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 146/2.578/2018 privind modalitatea de gestionare a cazurilor de violenţă domestică de către poliţişti;
  • Legea nr. 146 din 17 mai 2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale;
  • Hotărâre nr. 1.025 din 10 august 2022 pentru stabilirea aspectelor tehnice şi organizatorice privind funcţionarea în sistem-pilot, precum şi a celor privind operaționalizarea Sistemului informatic de monitorizare electronică;
  • Metodologia privind organizarea activităților de monitorizare electronică în sistem pilot la nivelul Poliției Române aprobată prin Dispoziția inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției Române nr. 114/2022;
  • Legea nr. 205/2004 (republicată) privind protecția animalelor, cap I, VI1 și VII;
  • O.U.G. nr. 55/2002 (republicată) privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi, cap. II, cap. III;
  • O.U.G. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 61/1991 (republicată) pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.M.A.I. nr. 60/2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, modificat şi completat prin O.M.A.I. nr. 26/2015 și O.M.A.I. 118/2018, cap. II, III și III1;
  • Legea nr. 60/1991 (republicată) privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice, cap. II, III și V;
  • Legea nr. 333/2003 (republicată) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecția persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;
  • H.G. nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecția persoanelor, modificată și completată;
  • H.G. nr. 935/2007 privind stabilirea modelului echipamentului pentru agenții de pază care își desfășoară activitatea în cadrul societăților specializate de pază și protecție;
  • Instrucțiuni M.A.I. nr. 9/2013 privind efectuarea analizelor de risc la securitatea fizica a unităților ce fac obiectul Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecția persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Concepția privind managementul structurilor de ordine publică din cadrul Poliției Române cu anexe, aprobată prin Dispoziția inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției Române nr. 14/2023;
  • Dispoziția inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției Române nr. 97/2020 privind stabilirea regulilor de utilizare a înregistratoarelor audio-video portabile de tip Body Worn Camera, cu modificările și completările aduse prin Dispoziția inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției Române nr. 60/2022;
  • O.M.A.I. nr. 118/2021 privind redactarea și gestionarea documentelor neclasificate, circuitul și promovarea corespondenței la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.

 

 

CAPITOLUL IV

 

4.1. TEMATICA

  • Accesul liber la informaţiile de interes public;
  • Verificarea și soluționarea petițiilor;
  • Măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016//679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;
  • Protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale  şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date;
  • Clasificarea și declasificarea informațiilor. Măsuri minime de protecție specifice claselor și nivelurilor de secretizare;
  • Reguli generale privind evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea și distrugerea informațiilor clasificate;
  • Contravenții și sancțiuni la normele  privind protecția informațiilor clasificate;
  • Uzul de armă.

 

4.2. BIBLIOGRAFIE

  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.G. nr. 27/2002 privind privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.M.A.I. 33/2020 privind activităţile de soluționare a petițiilor, primirea în audiență și consiliere a cetățenilor în M.A.I.;
  • Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului  din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;
  • Legea nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal  de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale  şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date;
  • Standardele Naționale de protecție a informațiilor clasificate în România aprobate prin H.G. nr. 585/2002 (Capitolele 2,3 și 9);
  • Legea nr. 17/1996 privind regimul armelor de foc și al munițiilor, Capitolul 3;

 

CAPITOLUL V

 

5.1 TEMATICĂ

 

  • Proveniența și circulația materialelor lemnoase;
  • Răspunderi și sancțiuni prevăzute de Codul Silvic;
  • Controlul aplicării normelor privind circulația materialelor lemnoase, al depozitelor și instalațiilor de prelucrare a lemnului;
  • Constatarea contravențiilor silvice și aplicarea sancțiunilor;
  • Norme referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund, precum și cele privind proveniența și circulația materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului și unele măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligațiilor care revin operatorilor care introduc pe piață lemn și produse din lemn;
  • Pescuitul recreativ/sportiv în habitatele piscicole naturale;
  • Acvacultura;
  • Răspunderi și sancțiuni privind pescuitul și acvacultura.

 

5.2 BIBLIOGRAFIE

  • CODUL SILVIC din 19 martie 2008 (**republicat**) - Legea nr. 46/2008 (Titlul III - Cap. IX, Titlul VI);
  • Legea nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice   (Cap. VII, VIII);
  • Hotărârea de Guvern nr. 497 din 25 iunie 2020 pentru aprobarea Normelor referitoare la proveniența, circulația și comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spațiilor de depozitare a materialelor lemnoase și al instalațiilor de prelucrat lemn rotund, precum și a celor privind proveniența și circulația materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului și a unor măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligațiilor care revin operatorilor care introduc pe piață lemn și produse din lemn;
  • O.U.G. nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura (Cap. III – Secțiunea 5 și Cap. IX);

 

PRECIZĂRI:

 

Candidații vor studia actele normative stabilite în bibliografie cu toate modificările și completările avute la data publicării anunțului.