Data concursului: 16 Octombrie 2023

Anunt concurs sursa interna sefi de post 16.10.2023

A N U N Ţ

 

În conformitate cu prevederile art. 27^33, art. 27^35, alin.1,  lit. a, art. 27^36, art. 27^37, art. 27^38, art. 27^40 şi art. 27^46 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, Dispoziţiei directorului general al D.G.M.R.U. din M.A.I. nr II/1620/15.09.2015 privind unele proceduri şi formulare utilizate în activitatea de management resurse umane în unităţile M.A.I., toate cu modificările şi completările ulterioare, Ghidul specialităților asimilate nr. 43234 din 11.08.2021,

Inspectoratul de Poliție Județean Mehedinṭi, cu sediul în municipiul Dr.Tr.Severin, Bd.Carol, nr. 75, județul Mehedinṭi,  organizează,

C O N C U R S/ E X A M E N

 

 pentru ocuparea funcţiilor vacante:

 

- Şef post I la Postul de poliţie comunal Sovarna din cadrul Secţiei 1 de Poliţie Rurală Izvorul Bârzii,  poziţia 569 în  statul de organizare al unităţii;

- Şef post I la Postul de poliţie comunal Jiana din cadrul Secţiei  7 de Poliţie Rurală Vanju-Mare,  poziţia 792 în  statul de organizare al unităţii;

Şef post I la Postul de poliţie comunal Pãdina din cadrul Secţiei  7 de Poliţie Rurală Vînju-Mare , poziţia 800 în  statul de organizare al unităţii;

Şef post I la Postul de poliţie comunal Pãtulele din cadrul Secţiei  7 de Poliţie Rurală Vînju-Mare , poziţia 804 în  statul de organizare al unităţii;

- Şef post I la Postul de poliţie comunal Eșelnița,  poziţia 828  în  statul de organizare al unităţii,

funcţii prevăzute cu  gradul profesional minim de agent de poliţie, iar recrutarea se realizează cu personal din sursă internă.

În vederea înscrierii şi participării la concurs/examen, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  • Să fie agent de poliţie cu următoarea pregătire:

 a. pregătire de bază:  cu studii medii, cu diplomă de bacalaureat;

  • gradul profesional: minim agent de poliţie;
  • vechime în Ministerul Afacerilor Interne : 2 ani
  • vechime în specialitate: 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei ,
  • să fie declaraţi apt medical şi apt la evaluarea psihologică, organizată în acest scop;
  • să nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
  • să fi obţinut calificativul de cel puţin “bine” la ultimele două evaluări anuale;
  • să deţină/să obţină avizul pentru desemnarea ca poliţist rutier;
  • să deţină/să obţină avizul  de  organ de cercetare al poliţiei judiciare;
  • să deţină/să obţină autorizaţie de acces la informaţiile clasificate nivel”Secret”;

 

                Concursul va avea loc la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Mehedinti din municipiul Dr.Tr.Severin, Bd.Carol, nr. 75, la data de 16.10.2023, începând cu orele 12.00 şi va consta în susţinerea unei probe unice de selecţie, respectiv interviu structurat pe subiecte profesionale, ce va fi înregistrat audio-video.

Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți și vor fi depuse la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedintiți resurse_umane@mh.politiaromana.ro până la data de 20.09.2023, ora 16.00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).

 

 

Dosarele de recrutare vor fi constituite exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, până la aceeași dată, respectiv 20.09.2023, ora 16.00 (și în zilele nelucrătoare), (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinti - Serviciul Resurse Umane resurse_umane@mh.politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:

  1. cerere de înscriere (Anexa 3) şi curriculum vitae, model comun european;
  2. copii ale actului de identitate şi ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor (diplomă de bacalaureat, foaie matricolã) impuse de cerinţele postului;
  3. adeverință care conține rezultatul ultimului examen de bilanț, eliberată de medicul de unitate, potrivit Dispoziției Comune a Direcției Medicale nr. 963164  din 15.03.2022 și a Direcției Generale Management Resurse Umane nr. 327674  din 15.03.2022 ;
  4. declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (Anexa 2);
  5. declarația privind acordul înregistrării audio-video a probei de concurs (Anexa 4);
  6.     Candidaţii care nu sunt încadraţi în cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Mehedinți, pe lângă documentele sus-menţionate trebuie să depună la dosar o adeverinţă, emisă de structura de resurse umane competentă, din care să rezulte că nu sunt sub efectul vreunei sancţiuni disciplinare, nu sunt puşi la dispoziţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 27^25 lit. a) şi b) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, gradul profesional deţinut, calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu,   vechimea totală în M.A.I., funcţiile deţinute, structurile, specialităţile în care şi-a desfăşurat activitatea, nivelul de acces la informaţii clasificate.Adeverinţa este valabilă doar dacă este emisă ulterior publicării prezentului anunţ.

 

Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii:

- documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail indicată în anunț, respectiv resurse_umane@mh.politiaromana.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);

            -  fiecare document  va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Ionescu Stefan-act identitate, Ionescu Stefan-cerere înscriere, etc.);

            - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că, conținutul este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licenta este scanată față verso) și este lizibil;

           - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor  documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 50 MB;

           - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: grad, nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Insp. pr. de poliție Ionescu Stefan - Dosar de concurs – Șef post _____________);

-Candidații care nu primesc mail de confirmare sunt rugați să apeleze în cel mai scurt timp nr. de telefon 0252/305113.

   Atenție! Documentele transmise de către candidat vor fi printate și prezentate comisiei de concurs pentru activitatea de validare/invalidare a candidaturilor. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs. Candidații poartă întreaga răspundere dacă transmit dosare de recrutare incomplete sau  incorect întocmite. 

               Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs. (afișare rezultate, etc.).

               Candidaţilor li se va transmite la adresa de e-mail indicată de către acesta în raportul de înscriere,  un e-mail de confirmare a primirii cererii de înscriere la concurs, precizându-se codul unic de identificare.

         Validarea/invalidarea candidaturii este stabilită de către comisia de concurs în urma analizării dosarelor de concurs, iar rezultatul va fi afișat atât la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinti, cât si prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinti http://www.mh.politiaromana.ro/cariera/posturi-scoase-la-concurs.

            Atenţie! După data limită de înscriere, respectiv data de 20.09.2023, ora 16.00, nu se vor mai efectua înscrieri.

            Este interzisă înscrierea la concurs precum și transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic scanat, la adresa de e-mail resurse_umane@mh.politiaromana.ro indicată, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situația adoptării altei modalități decât cea reglementată în prezentul paragraf.

 

Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.

Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

 

Întrucât examinarea psihologică este de competența Centrului de Psihosociologie al M.A.I., data, ora, locul și celelalte detalii vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți, www.mh.politiaromana.ro, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs.

         Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet  a Inspectoratului Judeţean de Poliţie Mehedinți http://www.mh.politiaromana.ro./cariera/posturi-scoase-la-concurs.

Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea evaluării psihologice.

Lista candidaților declarați „apt” psihologic se va posta pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți, www.mh.politiaromana.ro, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs.

Candidații declarați „inapt” psihologic vor fi informați prin e-mail și nu vor putea participa la concurs.

 

Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I, care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți, cu sediul în Municipiul Dr.Tr.Severin, Bd.Carol, nr.75, tel. int. 20110, în data de 16.10.2023, după următorul grafic:

  • instructajul candidaților: orele 11.45;
  • desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: orele 12.00;
  • afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
  • afișarea rezultatelor: după orele 16.00 (în raport de numărul candidaților);
  • perioada limită de depunere a eventualelor contestații (în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 17.10.2023);
  • soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor la această activitate se va realiza în perioada  18.10. – 19.10.2023;
  • afișarea tabelului cu rezultatele finale se va realiza în perioada 18.10-19.10.2023, în funcție de existența/inexistența unor eventuale contestații.

         

            Evaluarea probei de concurs se face cu note de la 1 la 10.

           Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00.

           Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obținute la concurs și se aduc la cunoștință prin afișare la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți și prin postare pe pagina de Internet a unității, www.mh.politiaromana.ro, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs.

Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți - Serviciul Resurse Umane, respectiv resurse_umane@mh.politiaromana.ro.

Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți și se postează pe pagina de Internet a unității, www.mh.politiaromana.ro, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs.

Nota acordată după soluționarea contestației la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.

La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în prezentul anunț de concurs

 

Fișele posturilor scoase la concurs  se pot studia, la cerere, aceasta aflându-se la Secretarul Comisiei de concurs.

Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Mehedinti, la tel. int. 20113/20114, în zilele lucrătoare.

 Tematica şi bibliografia, precum şi graficul concursului, modelele referitoare la cererea de înscriere, curriculum vitae, declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare și declarația privind acordul ca proba să fie înregistrată audio-video, constituie anexă la prezentul anunţ.

       Modificările care privesc organizarea și desfășurarea concursului, intervenite din motive obiective(cauzate de contextul epidemiologic sau de alți factori) , se vor afișa în timp util pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliție Județean Mehedinți, www.mh.politiaromana.ro, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs.

Candidații sunt rugați să citească cu atenție anunțul și să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului.

Tematica și bibliografia fac parte integrantă din prezentul anunț.

 

 

 

MEMBRI COMISIEI DE CONCURS:

 

 

TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA

recomandate candidaţilor înscrişi la concursul organizat pentru ocuparea funcțiilor de şef post I la Posturile de Poliție Comunale Sovarna, Jiana, Pãdina, Pãtulele și Eșelnița– Inspectoratul de Poliție al Județului Mehedinți

 

 

 

Capitolul I - Management

 

       TEMATICA

  1. Atribuțiile Poliției Române.
  2. Drepturi și obligații ale polițiștilor, investiți cu exercițiul autorității publice.
  3. Regulamentul de organizare a funcționare a unităților MAI
  4. Principii, reguli și norme de conduită profesională ale polițistului.
  5.  Îndatoririle și restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți ale polițistului.
  6. Recompense, răspunderea juridică și sancțiuni, în cazul polițiștilor
  7. Planificarea activității structurilor de poliție.
  8. Evaluarea activității structurilor de poliție.
  9. Modificarea și suspendarea raportului de serviciu al polițiștilor
  10. Evaluarea de serviciu a polițiștilor.
  11. Activitățile desfășurate și circuitul documentelor/datelor referitoare la ultraj.

 

       BIBLIOGRAFIE

  • Legea 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române
  • Codul de etică şi deontologie al poliţistului, aprobat prin HG 991/2005 ;
  • Legea 360/2002 privind statutul polițistului,
  • Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/16.09.2019 privind aprobarea Metodologiei privind planificarea și evaluarea activității structurilor din cadrul Poliției Române și anexele aferente
  • Metodologia privind planificarea și evaluarea activității structurilor de poliție, anexă la Dispoziția I.G.P.R. nr. 91/16.09.2019 și anexele aferente
  • O.M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile M.A.I. (și anexele aferente)
  • O.M.A.I. nr. 105/2013 privind activităţile de planificare structurală şi management organizatoric în unităţile M.A.I.
  • Procedură de sistem privind activitățile desfășurate de structurile MAI pentru gestionarea post-eveniment, la nivel instituțional, a cazurilor de ultraj asupra personalului propriu , PS-MAI-DGMO-46 nr. 86.033 din 25.01.2018.

 

Capitolul II - Investigaţii criminale, activitatea de cercetare penală și constatare a contravențiilor

 

        TEMATICĂ

  1. Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor,
  2. Rolul și atribuțiile unui dosar electronic de supraveghere cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor,
  3. Activitatea de supraveghere a persoanelor înscrise în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor,
  4. Etapele/mecanismul al forțelor de poliție de reacție în cazurile copiilor dispăruţi.
  5. Componenta de căutare și investigare în cazul activităților desfășurate în cazul sesizării unor dispariții de copii,
  6. Investigația prelungită, ancheta prelungită, fază a cercetării, în cazurile copiilor dispăruţi
  7. Situații particulare de dispariții de copii
  8. Supravegherea persoanelor faţă de care a fost dispusă măsura controlului judiciar, controlului judiciar pe cauţiune sau arestului la domiciliu.
  9. Specializarea poliţiştilor din Poliţia Română în ceea ce privește repartizarea sesizărilor cu caracter penal.
  10. Procedura cercetării la fața locului
  11.  Codul penal
  • Măsurile de siguranţă
  • Minoritatea
  • Infracţiuni contra persoanei.
  • Infracţiuni contra patrimoniului.
  • Infracţiuni contra înfăptuirii justiţiei.
  • Infracțiuni de corupție și de serviciu.
  • Infracțiuni de fals
  • Infracțiuni contra sănătății publice,

 

  1. Codul de procedură penală:
  • Participanţii în procesul penal.
  • Probele, mijloacele de probă şi procedeele probatorii.
  • Măsurile preventive și alte măsuri procesual penale
  • Urmărirea penală.
  • Proceduri speciale
  1. Noțiuni generale privind contravenția.
  2. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale
  3. Căile de atac și executarea sancțiunilor contravenționale.

 

              BIBLIOGRAFIE

  • Legea 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor.
  • Dispoziția IGPR nr. 41 din 18.05.2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea activităților specifice Poliției Române pentru cunoașterea, supravegherea și identificarea operativă a persoanelor înscrise în Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor
  • Dispoziţia I.G.P.R. nr. 44/2007 pentru aprobarea Manualului de bune practici privind modul de acţiune al poliţiei în cazurile copiilor dispăruţi, sau victime ale abuzului, traficului de persoane și pornografiei infantile pe internet
  • Dispoziţia I.G.P.R. nr. 9/2014 privind supravegherea persoanelor faţă de care a fost dispusă măsura controlului judiciar, controlului judiciar pe cauţiune sau arestului la domiciliu.
  • Dispoziţia I.G.P.R. nr. 118/2022 privind pregătirea profesională cu privire la efectuarea urmăririi penale de către polițiștii din cadrul Poliției Române ce au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare.
  • Ordinul Comun M.A.I. nr. 182/14.08.2009 și P.Î.C.C.J. nr. 1754/C/05.08.2009 privind procedura cercetării la faţa locului;
  • Legea nr. 286/2009, privind Codul Penal, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr. 135/2010 privind Codul de Procedură Penală, cu modificările și completările ulterioare
  • OG 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor

 

Capitolul  III - Ordine publică

 

           TEMATICA

  1. Concepţia unitară de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordine publică ale Poliţiei Române, Organizarea și atribuțiile structurilor. Evidenţe şi documente ce sunt constituite la nivelul structurilor de ordine publica din mediul rural;
  2. Organizarea, conducerea, coordonarea, executarea și evaluarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice , în sistem integrat. Intervenția la evenimente.
  3. Organizarea cooperării și colaborării în activitatea de menținere a ordinii și siguranței publice,
  4. Planul unic de ordine și siguranță publică,
  5. Procedura de raportare și monitorizare a evenimentelor, manifestărilor sau misiunilor specifice personalului MAI
  6. Modul de acțiune a efectivelor de poliție pentru soluționarea evenimentului sesizat  prin SNUAU 112
  7. Răspunderi și sancțiuni prevăzute în Codul silvic.
  8. Contravenții prevăzute în domeniul regenerării pădurii, punerii în valoare  și exploatării masei lemnoase și recoltarea produselor nelemnoase
  9. Controlul aplicării normelor privind circulația materialelor lemnoase, al depozitelor și instalațiilor de prelucrare a lemnului
  10. Constatarea contravențiilor silvice și aplicarea sancțiunilor
  11. Efectuarea controalelor la regimul silvic, de către structurile de ordine publică
  12. Activități executate în sistem integrat cu ocazia acțiunilor planificate, patrulărilor planificate, intervențiilor la evenimente sesizate din oficiu sau prin SNUAU 112,
  13. Modalități de evaluare a pagubelor  produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora,
  14. Constatarea și  încasarea contravalorii pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora,
  15. Răspunderi și sancțiuni în cazul nerespectării prevederilor OUG 23/2008 privind pescuitul și acvacultura
  16. Forme de paza, mijloace de protecție și de alarmare împotriva efracției,
  17. Obligațiile Ministerului Afacerilor Interne privind coordonarea, îndrumarea și controlul activităților de paza și protecție,
  18. Răspunderi și sancțiuni în materie de paza obiectivelor bunurilor, valorilor și protecția persoanei,
  19. Dispoziții generale privind  prevenirea și combaterea violenței domestice.
  20. Noțiuni generale privind ordinul de protecție provizoriu ( competență, condiții de fond și formă,  verificarea sesizării, , măsuri de protecție ce se pot dispune, conformare și contestarea ordinului
  21. Contravenții prevăzute în Legea 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice.
  22. Procedura de intervenție a polițiștilor în cazurile de violență domestică și de cooperare cu celelalte instituții cu atribuții în prevenirea și combaterea violenței domestice.
  23. Metodologia de utilizare a formularului de evaluare a riscului.
  24. Procedura de emitere a ordinului de protecție provizoriu
  25. Procedura de punere în executare a ordinului de protecție provizoriu

 

         BIBLIOGRAFIE

  • Dispoziţia I.G.P.R. nr. 14 /27.02.2023 pentru aprobarea Conceptiei privind managementul structurilor de ordine publica din cadrul Politiei Romane si anexele.
  • OMAI 60/02.03.2010, privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, cu modificările şi completările ulterioare și anexele aferente
  • Ordinul MAI S/61/2010 privind  raportarea și monitorizarea evenimentelor și a aspectelor de interes operativ și anexele  aferente,
  • Procedura de sistem privind modul de acțiune a efectivelor de poliție pentru preluarea și rezolvarea evenimentelor  semnalate prin SNUAU 112, PS-IGPR-CO-38 nr. 240.695 din 26.05.2020
  • Legea 46/2008 rep. privind Codul Silvic,
  • Legea 171/2010 pentru stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice,
  • Procedura de sistem privind activitățile de control desfășurate de structurile de ordine publică la regimul silvic PS-IGPR-DOP-35, nr. 338.499 din 07.06.2021
  •  Procedura privind  modul de acțiune în sistem integrat pentru prevenirea și combaterea ilegalităților în domeniul silvic nr. 274.330 din 25.02.2011
  • OUG 85/2006 rep. privind stabilirea modalităților de evaluare a pagubelor produse vegetației forestiere din păduri și din afara acestora,
  • OUG 23/2008 privind pescuitul și acvacultura
  • Legea 333/2003 privind paza obiectivelor bunurilor, valorilor și protecția persoanei,
  • HG 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 333/2003 privind paza obiectivelor bunurilor, valorilor și protecția persoanei
  • Legea 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice,
  •  OMAI 146/2018 privind modalitatea de gestionare a cazurilor de violenţă domestică de către poliţişti

 

Capitolul IV - Poliţie rutieră

 

TEMATICA

  • Răspunderea contravențională prevăzută în O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice,
  • Sancțiuni contravenționale și măsuri tehnico administrative, sancțiuni contravenționale complementare
  • Contravenții și aplicarea sancțiunilor prevăzute în O G nr. 43/1997 privind regimul drumurilor
  • Raportarea, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de circulaţie rutieră.
  • Infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice din Codul penal.

 

BIBLIOGRAFIE

  • O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
  •  H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
  • Legea nr. 286/2009 privind Codul penal
  • Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor cu modificările şi completările ulterioare.
  • Ordinul M.A.I. nr. 18/2016 privind raportarea, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de circulaţie rutieră.

 

 

Capitolul V –  Activitatea informativă, protecţia informaţiilor clasificate,

 

               TEMATICA:

  1. Aspecte generale privind evidențele și documentele specifice activității informative, supravegherea informativă,
  2. Documentarea generală și supravegherea informativă,
  3. Gestionarea surselor umane de informații,
  4. Activitatea de emitere şi primire a documentelor clasificate;
  5. Principalele obiective ale protecţiei informaţiilor clasificate;
  6. Reguli generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate.
  7. Reguli generale privind evidența informațiilor și documentelor secret de serviciu

 

            BIBLIOGRAFIA:

  • HG nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România.
  • H.G. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu;
  • Legea nr.182/2002 privind protecția informațiilor clasificate
  • Ordinul MAI S/120/2011 privind organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română,
  • Dispoziția IGPR nr. S/53/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare la nivelul Poliției Române a OMAI S/120/20112011 privind organizarea și desfășurarea activității informative de către Poliția Română,

 

Capitolul VI -  Control intern și activitatea de soluționare a petițiilor și Activitatea de Secretariat

 

          TEMATICĂ

  1. Organizarea activității de soluționare a petițiilor.
  2. Primirea în audiență și consilierea cetățenilor.
  3. Reglementări privind modul de exercitare de către cetățeni a dreptului de a adresa autorităților și instituțiilor publice, petiții formulate în nume propriu, precum și modul de soluționare a acestora
  4. Organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte.
  5. Norme generale privind înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror.
  6. Reguli generale privind redactarea, primirea și evidența, manipularea, transportul și expedierea, păstrarea și arhivarea documentelor neclasificate
  7. Gestionarea  documentelor neclasificate.

 

           BIBLIOGRAFIE

  • Ordinul MAI 33/2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în MAI
  • Dispoziția IGPR nr. 39/2020 privind stabilirea unor măsuri de natură organizatorică referitoare la punerea în aplicare a Ordinul MAI 33/2020 privind activitățile de soluționare a petițiilor, primire în audiență și consiliere a cetățenilor în MAI
  • OG 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor
  • O.M.A.I. nr. 73/2013 privind organizarea şi funcţionarea camerelor de corpuri delicte.
  • Ordinul comun M.A.I. – P.Î.C.C.J. nr. 56/12C/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror
  • O.M.A.I. nr. 118/22.08.2021, privind redactarea și gestionarea documentelor neclasificate, circuitul și promovarea corespondenței la nivelul Ministerului Afacerilor Interne..
  • Procedura privind redactarea, gestionarea documentelor neclasificate, clasificate  și circuitul documentelor  în structurile Inspectoratului General al Poliției Române, PRO – PG 01 revizuit, intrată în vigoare  în 09.11.2009,

 

 

Notă:

1. Actele normative prevăzute în bibliografia recomandată candidaţilor vor fi studiate în forma actualizată la data publicării anunţului de concurs;

2. Actele normative menţionate în bibliografie şi pentru care nu sunt specificate capitole sau titluri, vor fi studiate în totalitate.

 

 

COMISIA DE CONCURS:

 

 

GRAFICUL

desfăşurării concursului pentru ocuparea funcțiilor  vacante de şef post I la Posturile de Poliție Comunale Sovarna, Jiana, Pãdina, Pãtulele și Eșelnița– Inspectoratul de Poliție al Județului Mehedinți

Nr. crt.

Data şi ora

Activitatea desfăşurată

1.

08.09.2023

Publicarea anunţului privind organizarea examenului/concursului.

2.

De la publicarea anunţului-până la 20.09.2023

Înscrierea candidaţilor la examen/concurs  şi depunerea de către candidaţii înscrişi a dosarului de recrutare.

3.

Ulterior finalizării perioadei de înscriere

Organizarea şi susţinerea de către candidaţi a testării psihologice la Centrul de Psihosociologie al M.A.I., data şi ora exactă urmând a fi comunicată ulterior candidaţilor.

4.

Până la 09.10.2023

Analiza dosarelor de recrutare depuse de candidaţi de către comisia de examen/concurs şi validarea/invalidarea candidaturilor.

5.

Până la 11.10.2023

Afişarea listei candidaturilor invalidate

6.

16.10.2023

Susţinerea de către candidaţi a probei interviu pe subiecte profesionale şi afişarea rezultatului probei interviu pe subiecte profesionale.

7.

Pana la 17.10.2023

Depunerea de către candidaţi a eventualelor contestaţii faţă de rezultatul probei interviu pe subiecte profesionale.

8.

18– 19.10.2023

Soluţionarea de către comisia de soluţionare a contestaţiilor a eventualelor contestaţii depuse faţă de rezultatul probei interviu pe subiecte profesionale, consemnarea rezultatelor şi afişarea rezultatelor la contestaţii.

9.

18– 19.10.2023

Stabilirea şi afişarea rezultatelor finale ale examenului / concursului.